پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4239
-
الف
+

هنرجویان مدرسه ملی سینما در جشنواره های بین المللی حاضر می شوند

سه فیلم از هنرجویان مدرسه ملی سینمای ایران در جشنواره‌های خارجی شرکت خواهند کرد.

سه فیلم از هنرجویان مدرسه ملی سینمای ایران در جشنواره‌های میامی آمریکا، کالگری کانادا و جشنواره فیلم‌های ایرانیِ سانفرانسیسکو شرکت خواهند کرد.

به گزارش آی فیلم، «شب تولد» به کارگردانی امید شمس اولین حضور جهانیِ خود را در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های کوتاه میامی آمریکا که از ۶ تا ۱۱ نوامبر برگزار می‌شود تجربه خواهد کرد. در این فیلم نادر فلاح و بابک بهشاد نقش آفرینی کرده‌اند.

هجدهمین جشنواره کالگری کانادا  فیلم کوتاه «حیوان» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک را در بخش رقابتی اصلی خود پذیرفته است. جشنواره فیلم کالگری یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های کشور کانادا و آمریکای شمالی است که در فهرست جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار نیز قرار دارد.این جشنواره از 20 سپتامبر تا اول اکتبر برگزار می شود.

میدیا کیاست هم با مستند تجربی «عباس کیارستمی» در دهمین فستیوال فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو از ۲۳ تا ۲۴ سپتامبر، همراه با فیلم «حیوان» برادران ارک، شرکت خواهد کرد.

مستند کوتاه «عباس کیارستمی» نگاه تازه‌ای به آثار عباس کیارستمی کارگردان برجسته و فقید سینمای ایران دارد که در آن تصاویر آرشیوی به کار رفته و از آواز شهرام ناظری نیز روی متن و تیتراژ فیلم استفاده شده است.

تهیه‌کننده هر سه فیلم، مدرسه ملی سینمای ایران است که توسط هنرجویان دوره اصلی پرورش سینماگر مدرسه ساخته شده‌اند.

غ.ن/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر